infantil

Ambients

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres. L’organització es fa amb grups heterogenis en quant a l’edat, nivells d’aprenentatges, interessos i necessitats especials, afavorint la interacció, cooperació i col·laboració on es donen relacions d’ajuda mútua. Disminueix la ràtio, fet que permet fer una atenció més individualitzada. Els nostres ambients es realitzen els dilluns a la tarda i els del curs 2023-2024 son:

  • Enginyers/es: Un ambient d’exploració tecnològica on els nens i nenes es converteixen en petits enginyers de robòtica i noves tecnologies. Aquí aprenen a programar, crear i resoldre problemes utilitzant robots i altres dispositius digitals, fomentant la seva curiositat i habilitats de resolució de problemes.
  • Hands on (ambient en anglès): Un ambient dissenyat específicament per al desenvolupament i millora de les habilitats de motricitat fina en nens i nenes. La motricitat fina es refereix a les habilitats que impliquen moviments precisos i coordinats dels petits músculs de les mans i els dits. Aquests espais estan dissenyats per fomentar l’aprenentatge i la pràctica de tasques que requereixen destresa manual i coordinació, com ara escriure, dibuixar, tallar, agafar objectes petits o manipular materials com ara plastilina.
  • Sentim: Un ambient per estimular i promoure el desenvolupament dels cinc sentits principals de l’ésser humà: la vista, l’olfacte, el gust, l’oïda i el tacte. Està dissenyat per proporcionar una experiència multisensorial i enriquidora que permet als nens i nenes explorar i desenvolupar les seves habilitats sensorials de manera activa i educativa.

  • Menestral: Un ambient sobre els oficis on els nens i nenes interpreten rols de professionals en diferents ocupacions, utilitzant objectes i escenaris relacionats amb l’ofici per a aprendre i divertir-se. També ajuda als nens a comprendre millor les responsabilitats i les funcions associades a diferents oficis, i pot inspirar-los a explorar futurs interessos i aspiracions professionals.
  • Alphabet adventures (ambient en anglès): Aquest ambient està dissenyat amb l’objectiu de crear un entorn atractiu i acollidor on els infants puguin explorar llibres, lletres, paraules i altres materials relacionats amb la lectura i l’escriptura. Sol incloure llibres infantils, jocs d’alfabet, pòsters amb lletres i paraules, i altres recursos que estimulen l’aprenentatge de la lectura i l’alfabetització. Aquest espai és important per estimular la curiositat i l’amor per la lectura des de les edats més primerenques i ajudar a desenvolupar les habilitats lingüístiques dels nens.
COL•LEGI
SANTA TERESA DE JESÚS

On som?

Un centre immers en la realitat social i cultural de Catalunya, on respectem totes les ideologies i creences, promovem la relació amb el nostre entorn i afavorim la participació de les famílies.

formulari

de contacte

LOPD

Responsable del tractament. El Col·legi Santa Teresa de Jesús, amb domicili al c/ Major de Sant Pere, 19 08222 Terrassa. Finalitat del tractament. Atendre la seva sol·licitud. Drets: Podeu exercir els drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, limitació del tractament, portabilitat de les dades i revocació dirigint-vos per escrit a l’adreça del responsable. Més informació sobre la política de protecció de dades: https://santateresaterrassa.cat/politica-de-privacitat/

7 + 13 =